27.3 Jobb att söka på Hem och Skola

| Publicerad 27 mars, 2019

Vi anställer en RÅDGIVARE till vårt centralkansli i Helsingfors.

Om du tycker att det är viktigt med ett gott samarbete mellan föräldrar och skolan/dagis, då har vi ett jobb för dig.

Vi önskar sökande med högskoleexamen inom t.ex. pedagogik, sociologi, utvecklingspsykologi eller annan motsvarande examen. Initiativförmåga, flexibilitet, samarbetsförmåga och vana att utbilda är förutsättningar för att kunna sköta jobbet. I jobbet ingår en del resor och kvällsjobb.

Till arbetsuppgifterna hör bl.a. att:

• Planera och genomföra utbildningar för våra medlemsföreningar och pedagoger (lärarutbildning och lärarfortbildning)
  • Rådge medlemmar i föreningsärenden
  • Ha en aktiv roll i att utarbeta material för föräldrar och pedagoger
  • Arrangera och medverka i olika evenemang som förbundet ordnar

Vi kan erbjuda dig en hemtrevlig och familjevänlig arbetsplats med goda möjligheter att utveckla ditt kunnande.

Arbetet inleds i augusti 2019.

Närmare uppgifter ger verksamhetsledare Micaela Romantschuk tfn 050-33 62 016, micaela@hemochskola.fi

Ansökningar med CV och löneanspråk sänds senast 22.4 2019 per e-post till adressen: rekrytering@hemochskola.fi